martes, 9 de septiembre de 2014

Estudiar o no estudiar,






Aquesta es la qüestió ?

To study or not to study,

Is this the question ?



A molt poca gent li agrada estudiar. Nens i adolescents no ho suporten.
Jo estic convençut que s’ha d’estudiar, entenent per estudi adquirir uns coneixements , unes tasques i uns hàbits que ens permetin saber més i tenir més habilitats professionals que abans.
Malauradament, aquests moments viscuts, la societat no em dóna arguments per defensar els meus pensaments.
No se com dir-li a un jove que passi les tardes estudiant, en comptes de jugar amb l’ordinador mentre veu la tele, quan hi han persones amb domini de quatre idiomes, un doctorat, graus i postgraus i no saben, o no poden, guanyar-se la vida amb els seus coneixements.
Em falten arguments quan a Catalunya tenim com a principal activitat econòmica mediàtica la hosteleria, amb cuiners que han arribat a un prestigi internacional de quotes insospitades, amb uns estudis inicials inexistents. Això sí, a força de treballar sense desmai. Per no parlar dels models d’èxit que veuen per la televisió.
El únic argument que tinc avui en dia és el coneixement. Els hi dic als meus alumnes que no han de estudiar només per aconseguir un títol, si no per saber. Per saber si un comercial financer t’està dient la veritat, per saber a on és Malmö, per saber parlar amb un vocabulari propi i adient a la conversa .
I si no, nen, adolescent o jove, si no vols saber tot  això, algun dia, quan hagi passat aquesta maleïda crisi, et sentires idiota en una conversa amb el teu cap, o amb el metge, i a més a més, quan vagis a demanar una hipoteca, t’enganyaran.



No hay comentarios:

Publicar un comentario